Mlin na veter

Meljem. Samo 100% biološko.

Saga o menjavi prenosnika

Komentiraj

Objavil/a vetrnica 18.03.2008 ob 14:02 pod Internet, Mešano na žaru, Pizdekanja

Piše se leto…

2004

Vsa srečna kupiš svoj prvi prenosnik HP Compaq Presario z 256MB rama in 30 GB diska za neverjetnih 1.000 eur in si med največjimi carji na faksu.

2005

Ugotoviš da z 256 MB rama nič kaj dosti ne moreš počet, vsekakor ne retuširat fotografij v Photoshopu, zato dokupiš 512 MB rama za okoli 150 eur.

2006

Ugotoviš da usb priključek (1.0) deluje nekam počasi pri prenašanju fotografij s fotoaparata. Prav tako ne moreš uporabljati spletne kamere, ki zahteva 2.0 usb. Dokupiš PCMCIA USB 2.0 kartico (spet bajne vsote, dodatki za prenosnike so pač nesramno dragi) in misliš, da si rešila vse probleme.

2007

Najprej ugotoviš, da tvoj 3 leta star HP ne zadošča več tvojim potrebam, saj ne moreš uporabljati Picasse, ker ti zakuha, prav tako ima probleme s flash prezentacijami, youtube posnetki in daljšim obdelovanjem v Photoshopu. Po treh letih je tehnologija že toliko napredovala, da bi si lahko omislila tudi kaj novejšega in se odločiš za nakup novega prenosnika.

Obiščeš spletno trgovino, da se pozanimaš o ponudbi. Po večdnevem tuhtanju imaš ogledane in izbrane 3 modele, ki bi te utegnili premamiti k nakupu. Za svojega starega prenosnika imaš že čakajočega kupca.

Nato dobiš odločbo o dohodnini, da boš morala državi plačati cifro, ki bi zadoščala za nakup prenosnika, planeš v jok in opustiš misli o menjavi računalnika ter potrpiš še eno leto s starim Compaqom.

2008

Računalnik ne zaznava več določenih cdjev in še manj dvd posnetkov domače izdelave. Nato začne nagajat električno napajanje. Dela, pa ne dela, pa spet… ne dela. Nekoliko v strahu preveriš dohodninski izračun in ugotoviš, da ti letos denarja le ne bi smeli pokrasti. Ampak … na prenosnika si že navezana, je že nekako tvoj podaljšek, desna roka… toliko lepega sta skupaj doživela! Toliko neprespanih noči ob klepetanju, pisanju diplomske naloge! Ampak ne gre in ne gre. Računalnik preveč nagaja. Moral bo stran, preden mi umre v naročju in odnese s sabo vse moje datoteke.

In spet se sramežljivo podaš v spletno trgovino. Koliko izbire! Kakšne cene! Za polovico manj denarja lahko danes dobiš 4x boljši računalnik!

Malo se razgledaš in že kmalu najdeš enega, ki bi se prilegal tvojim finančnim zmožnostim. Ker se sama nekoliko, vendar ne bajno spoznaš na tehnične karakteristike, se posvetuješ s fantom - programerjem. In nato še z bratom - programerjem. In vsemi sodelavci - programerji. In vsak ti da drugačen odgovor. Hp, Ibm, Lenovo, Toshiba,… kaj zdaj?

Ampak, to še ni vse. Procesor dual core, core2 duo, amd x2…. nekoč so ble stvari bolj enostavne. Višjo cifro kot je procesor imel (recimo 2.2 Ghz), boljši je bil. Ampak zdaj? Če boš imela 32 bitne XP Windowse ne kupuj core2 duo procesorja, ker je 64 bitni in boš vrgla denar stran, med 1,4 in 1,6 procesorjem ni bistvene razlike, itak pa ne boš nekih igric igrala. In kot da to ni dovolj - Viste ne kupuj, ker je za en drek. DOS ti nič ne pomaga če hočeš picasso. Jaz pa mam Visto in je super! Če boš Visto mela ti mogoče kakšni programi ne bojo delali,…

frustrated.jpg

Potem je tu garancija. Se najbrž strinjamo, da je zelo pomemben faktor. Vsi prenosniki imajo načeloma 1 leto, Lenovo pa 2 leti. Ampak - če bi hotla dokupit na 3 leta garancije se ti bolj splača kupit katerikoli drug prenosnik, samo ne Lenovo (1 leto dokupa = 166 €).

Kaj pa trdi disk? Ponavadi je veljalo, več kot ga je, boljše je, mar ne? A-a. Baje karkoli nad 160 GB bo samo poslabšalo delovanje računalnika, zato odpadejo vsi tisti visokozveneči 200 in 250 GB. Sicer pa bo tudi 120 GB dovolj dobra nadgradnja mojih sedanjih 30 GB :lol:

In kaj zdaj? Gledam tega. Ne mislim zopet jurja evrov dajat za nekaj, kar bom čez par let itak menjala. Čakam na še kakšno mnenje in se moram (dobesedno) še posebej zahvaliti Insomniacu za izčrpno razlago in trud. In če prenosnik ne bo dober, si ti kriv :lol:

Opomba: kar tu piše ni vse 100% (niti 50%) zanesljiv vir podatkov, saj je to moje razumevanje in interpretacija enormne količine podatkov, ki so mi jih nasuli v glavo. Takole, da ne bo pomot in da se mi ne zdej kdo spravi pametovat, kako nič ne razumem in sem vse podatke narobe napisala. Sama priznam, da sem res že čisto zmedena od vseh podatkov in naj se nekdo že enkrat odloči, kateri računalnik naj kupim, da bom z njim zadovoljna! :lol: Pozdravjam pa vse konstruktivne komentarje in predloge.

vir fotke

0%
0%
 
25 odgovorov na “Saga o menjavi prenosnika”
  1. buba švabe - 18.03.2008 ob 14:24
    buba švabe

    Čist na kratko bi js proporočal kako Toshibo. :)

    (aja, pa js sm tut programer ;) )

  2. vetrnica - 18.03.2008 ob 14:33
    vetrnica

    še eno nasprotujoče si mnenje programerja :D

    no moj izbrani prenosnik so mi danes na šihtu vsi skritizirali :shock:

    Zdaj pa spet ne vem, kaj bi.

  3. Robi - 18.03.2008 ob 15:20

    Glede na to, da si toliko časa zdržala s starim prenosnikom, bi ti svetoval naslednje: kupi si core 2 duo prenosnik s čimveč RAMa in zmernim diskom. Zaslon naj ima takšen, da ti ustreza. Izbiraj med ‘znanimi’ firmami (IBM/Lenovo, HP, Toshiba, FujitsuSiemens, …), če ne druga, zaradi garancije, ki jo dokupi čim več. Če imaš malenkost več denarja, kupi takšnega z ‘zunanjo’ in ne integrirano grafično.

    In nenazadnje, kupi si takšnega, ki ti je vizualno všeč. Pa za čim manj denarja. In ne oziraj se preveč (malo že, ne pa preveč) na mnenja drugih.

  4. vetrnica - 18.03.2008 ob 22:00
    vetrnica

    No še en, ki mi svetuje čisto nasprotno kot ostali :lol:

    No stavka: “če imaš malenkost več denarja” in “pa za čim manj denarja” pač ne gresta skupaj.

    Za novi prenosik nisem pripravljena dati več kot 750 € saj se mi res zdi škoda - ne rabim ne vem kaj pa tudi nočem ponovno veliko denarja zapravit za nekaj, kar bom čez nekaj let itak ponovno menjala.

  5. Martin - 18.03.2008 ob 22:27

    Kupi tole: http://www.alldea.si/html/i6400no.html + 3-letna garancija ali pa tistega, ki ga omenjaš. Jaz vem, zakaj, pa ne ob enem kosu. Prenosnik preko 900 eur je metanje denarja proč, razen, če se ti hitro povrne z zaslužkom. Čez dve leti se vsakemu razmaja vsaj tipkovnica (no, nekateri uporabljajo miško, preslednico in enter).

  6. Robi - 19.03.2008 ob 07:12

    Vetrnica, tista dva stavka gresta kar lepo skupaj, če k ‘malo denarja’ prišteješ ‘malo več denarja’ dobiš še zmeraj ‘malo več’, ne pa precej več ali veliko.

    Se pa ne strinjam z Martinovim predlogom in ni res, da je več kot 900€ za prenosnik metanje denarja skozi okno (je pa res, da je fino, če veš, za kaj bi ga imela). Pa tudi tisto tvoje razmišljanje: ‘…veliko denarja za nekaj, kar bom če nekaj let itak zamenjala…’ je malenkost mimo. Če bi namreč stvar zbanalizirala, pridemo do tega, da se prenosnika itak ne splača kupiti, ker ga prineseš iz trgovine in je vreden 20% manj…

    Jaz bi na tvojem mestu kupil tistega, ki ti je všeč (sem ugotovil, da je pri puncah to zelo pomembno), ki ima procesor core 2 duo (ne verjamem, da čez leto ali dve ne boš presedlala na Visto), 2 GB RAMa, po možnosti (ni pa pogoj) zunanjo grafično in čim več garancije.

  7. buba švabe - 19.03.2008 ob 07:17
    buba švabe

    Mimgrede, če misliš kupovat HP-ja, kupi tukaj, nekaj iz renew programa. Je 30-50% ceneje. ;)

  8. vetrnica - 19.03.2008 ob 08:19
    vetrnica

    @ buba: link ne dela :(

    @ robi: no vsi mi core 2 duo odsvetujejo, čeprav kar gledam po ponudbah prenosnikov, drugega skoraj ni več na razpolago. Res me tudi zanima, kaj bo čez kakšno leto, glede na to kako gre ponudba, saj se drugega že ne bo več dobilo (xpji so že sedaj redkost, povsod forsirajo visto, če imaš srečo je gor DOS)

    Razmišljam, kaj bi, saj ne bi rada čez leto dni ugotovila, da s prenosnikom nimam več kaj počet.

    Sicer si pa naštel večino lastnosti (razen core 2 duo) ki jih iščem. In garancija mi je tudi zelo pomemben dejavnik.

    Moram priznat, da sem z mojim HPjem imela precej sreče, saj se mi v vseh letih niti enkrat ni pokvaril in ravno zato me vleče zopet k HPjem (čeprav se je mami pokvaril 2 mesca po preteku garancije in imajo samo 1 leto garancije)… sicer se mi zdijo Toshibe v redu (tudi 2 leti garancije), še vedno gledam tistega Lenovo, se mi zdi pa precej okorna in nevšečna beštija. Zunanjost sicer ni zelo pomembna, je pa vsekakor tudi faktor (kaj mi bo računalnik, ki mi sploh ni všeč :lol: )

  9. Robi - 19.03.2008 ob 08:27

    Tisti, ki ti odsvetuje Core 2 Duo, očitno misli, da bo Vista šla rakom žvižgat. No, ne bo šla.

  10. buba švabe - 19.03.2008 ob 08:34
    buba švabe

    Aha, evo še enkrat: link

    P.S.: Komentarje na blogu lahko avtor bloga tudi popravlja. ;)

  11. vetrnica - 19.03.2008 ob 08:42
    vetrnica

    @ buba: res, ampak kaj naj popravi, če je samo nastavljeno za link, povezave pa nikjer nobene? Naj si povezavo izmislim? :lol:

  12. buba švabe - 19.03.2008 ob 08:46
    buba švabe

    Ammmm, dejanski naslov bi se mi zdi moral bit tam, samo nisem prav zaključil (verjetno sem pozabil kake narekovaje ali kaj podobnega). ;)

  13. vetrnica - 19.03.2008 ob 08:57
    vetrnica

    Sem še 1x pogledla, ni ni :D pa nč hudega, sej sva rešla tud tko. Sem uno stran pogledala, pa nism nč pametnega našla. Edini ki ima 2 GB rama ima tudi skor 900 eur ceno.

    Sicer sem načeloma bolj naklonjena italijanskemu trgu računalniške opreme. 3 leta garancije, precej nižje cene… edini zadržek je, kaj bi se zgodilo v primeru reklamacije oz. uveljavljanja garancije. Mojega sedanjega sem tudi kupila v ITA in nisem imela sploh nobenih problemov.

    Ampak nikoli ne veš, kako bo z naslednjim nakupom.

  14. Insomniac - 19.03.2008 ob 13:13
    Insomniac

    @Robi: jaz odsvetujem Core 2 duo (vsaj normalnim uporabnikom), ker ponavadi itak dajo gor 32 bitne windowse, zato ker jim nekateri programi ne delajo na 64 bitnih. Večkrat viden pojav.

  15. Robi - 19.03.2008 ob 13:15

    Insomniac: in kje misliš, da je prihodnost?

  16. Insomniac - 19.03.2008 ob 13:28
    Insomniac

    Na faksu imajo prav vsi sodelavci 64 bitne mašine z 32 bitnim OS, ker jim preveč programov ne dela(eden izmed problemov je tudi java, ki je oh in sploh prenosljiva :mrgreen:). Ko bodo programi napisani tako, da bodo delali tudi na 64 bitnih OS pa bo res treba presedlati na 64 bitne računalnike. Kar pa bo po mojih ocenah ravno takrat, ko bo vetrnica kupovala nov prenosnik.

  17. Insomniac - 19.03.2008 ob 13:31
    Insomniac

    Sploh pa se mi zdi, da bi znali v prihodnosti preiti na terminalski način dela (seveda so to samo ugibanja). Se pravi boš plačeval mesečno uporabo procesorske moči ali kaj podobnega.

  18. buba švabe - 19.03.2008 ob 13:34
    buba švabe

    Jaz imam 64 bitni procesor že ne vem koliko let. 3? 4? Res se ne spomnim več (taprvi AMD-jev Athlon :P). Pa imam še vedno 32 bitni OS. :S

    Ampak baje je zdaj že skoraj tudi 64 bitni uporaben. :)

    Tole s terminalskim načinom uporabe bo pa definitivno slej kot prej. :)

  19. buba švabe - 19.03.2008 ob 13:37
    buba švabe

    Aja, pa tole bi znala biti dobra poslovna priložnost. ;) Če le ne bo Google prej vsega pojedel. :P

  20. ElQurc - 19.03.2008 ob 13:43

    tisto kar gledaš je dober izbor :)
    iz prve roke: dela kot raketa :)

  21. vetrnica - 19.03.2008 ob 13:46
    vetrnica

    In kaj naj zdaj ubogo nevedno dekle kupi, da bo zadovoljno? :oops:

  22. Insomniac - 19.03.2008 ob 13:47
    Insomniac

    buba: Misliš, da se še ne dela intenzivno na tem? :mrgreen:

  23. buba švabe - 19.03.2008 ob 13:53
    buba švabe

    A sm že zamudu vlak?

  24. gorazd - 19.03.2008 ob 15:15

    Kupi Lenovo thinkpad….ostalo pozabo….

  25. Mlin na veter » Nova ljubezen - 7.04.2008 ob 21:50

    [...] ob 21:50 pod Mešano na žaru Po večmesečnih mukah, razmišljanju in obupavanju, je tudi proces nakupa novega računalnika [...]

Na vrh

Komentiraj